הדברה ירוקה למניעת האסון הבא

החשיבה של רוב אזרחי העולם המערבי וביניהם תושבי מדינת ישראל נתונה לא מעט לתחום של סביבה ירוקה ושמירה על איכות הסביבה בכל ההתנהלות האישית שלנו גם בחיי היום- יום. בהקשר זה נראה כי שימוש בחומרים טבעיים לצרכי הדברה יכול למנוע שורה ארוכה של אסונות, נזקים ותופעות לוואי כאלה ואחרות. כידוע, החומרים הכימיים המשמשים לצורך הדברה מסורתית מסכנים את הסביבה ואת העוברים והשבים. הם מטרידים בעלי חיים ויכולים לייצר אלרגיות גם בקרב תינוקות וילדים. הדברה ירוקה בטיחותית יכולה למנוע את האסון הבא בשל המאפיינים הבאים:

א. כלים – צוות המדבירים המגיע על מנת ליישם את שיטת ההדברה הירוקה הוא בעל כלים מתאימים. הצוות עובר הכשרה ארוכה הכוללת הסמכה, חפיפה וצבירת ניסיון. הצוות יכול להמליץ על שיטת הדברה בהתאם לסוג המזיקים הקיימים ולתכונות שלהם.
ב. שהייה בבית – אין צורך לפנות את הבית או את העסק לאחר הדברה ירוקה. ההדברה אינה פוגעת בבעלי החיים שנמצאים בסביבה, היא נחשבת אידיאלית עבור בתים עם תינוקות ובאמצעות שימוש ברעלנים טבעיים גם אין סיכוי לפגיעה במאזן האקולוגי.
ג. שילוב – מלבד חומרים טבעיים מבוססת הדברה ירוקה גם על שילוב של מלכודות ללכידת מכרסמים, פיזור רשתות, סתימה של סדקים ואיטום פתחי ביוב. המדביר בוחר בשילוב הטוב ביותר עבור המזיקים והתנאים שנוצרים בסביבת ההדברה.

כמה עולה הדברה ירוקה?

לאחרונה התפרסמו מקרים רבים בהם מדבירים לא הקפידו על כללי הבטיחות הנדרשים והעדיפו להשתמש בחומרים כימיים כדי לחסוך זמן ומאמץ. התוצאה היא אסונות המסתיימים בפגיעה פוטנציאלית בחיי אדם ונזקים לטווח ארוך.
אחד היתרונות הגדולים ביותר של הדברה עם חומרים טבעיים בא לידי ביטוי בעלות משתלמת. במילים אחרות, אפשר למנוע את האסון הבא מבלי לשאת בהוצאות גבוהות. ההדברה אטרקטיבית בטווח הקצר והארוך והיא מהווה השקעה איכותית עבור בתים פרטיים, דירות שכורות, עסקים, מקומות ציבוריים, חללים פתוחים ועוד.

לסיכום, כבר לא חייבים להתפשר על איכות ההדברה. אפשר להעלים ולהרחיק את המזיקים לצמיתות תוך שימוש בחומרים טבעיים ויעילים. 

תגובות

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהדברה ירוקה היא חשובה מאוד היום וכדאי מאוד לבקש מכל מדביר שאתם מזמינים להשתמש רק בחומרים ירוקים ולא להשתמש בחומרים כימים. הרבה אינם מבינים שהדברה בעזרת חומרים כימים יכולה לסכן מאוד את הסביבה. חומרים אלה יכולים להגיע למאגרי המים שלנו ואז נצטרך לשלם כסף נוסף על ניקיון מאגרי מים.
    לפי דעתי המדינה צריכה לעזור למדבירים אשר מוכיחים כי הם משתמשים בחומרים ירוקים ואינם משתמשים בחומרים מסוכנים לסביבה.
    הדברה ירוקה היא חשובה מאוד לשמירה על איכות הסביבה וחשוב לדעת שהדברה ירוקה אינה פחות חזקה מהדברה כימית רגילה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?

איך נראה טרמיט מכונף?

ריסוס לדירה במרכז