הדברה ירוקה למען בעלי החיים

בעלי החיים הנמצאים בסביבתנו דורשים התחשבות כזו או אחרת אשר מן הסתם וודאי יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כאלה ואחרות. בראש ובראשונה צריך לקחת בחשבון את העובדה כי ההתייחסות אל בעלי חיים לא יכולה להיות משנית בשום פנים ואופן. יש להציב את טובת בעלי החיים בראש סדר העדיפויות של בני המשפחה, ולהבין את התרומה שלהם עבור איזון אקולוגי, שמירה על איכות הסביבה והעתיד המשותף לכולנו על פני כדור הארץ. שנית, מטבע הדברים קיימת גם חשיבות מוסרית בהתייחסות חיובית אל הצרכים של בעלי חיים. אין זה סוד כי האדם לא חי לבדו בעולם ולבעלי חיים יש תפקיד פונקציונאלי ייחודי ביותר. 

הדרך להתחשב בבעלי חיים עוברת בבחירת שיטות הדברת מזיקים. בעבר ניתן היה להדביר חרקים או מזיקים רק עם חומרים כימיים, אולם כיום יש שיטות הדברה ירוקה שהן לא פחות יעילות והרבה יותר הומאניות. שיטות אלו מנצלות את הטכנולוגיה הקיימת על מנת להתחשב בבעלי החיים ואף להפוך אותם לשותפים במאבק בחרקים.


מהי הדברה ירוקה?

לקוחות המעוניינים לנצל את היתרונות של הדברה ירוקה על מנת להתחשב גם בבעלי החיים צריכים לדעת במה מדובר. העיקרון החשוב ביותר של ההדברה הזו הוא מזעור השפעות חומרי הדברה מסורתיים על המערכת האקולוגית. מעבר לכך, ההדברה נשענת על מודל אותו מנחיל המשרד להגנת הסביבה.

אלו הדגשים המופיעים במודל המקובל של הדברה ירוקה בארץ ובעולם:

-          ההדברה מתבצעת רק כנגד בעיה קיימת ולא כטיפול מונע
-          המטרה היא לפתור את מוקד הבעיה ולא את התסמינים
-          הניסיון הוא לפתור בעיות מזיקים עם תכשירי הדברה ייעודיים
-          אין להפר את המרקם העדין של הטבע
-          השימוש העיקרי הוא בתכשירים בעלי רמת רעילות נמוכה לאדם ולסביבה

דגשים אלו של המשרד להגנת הסביבה מוכיחים כי לפעמים אפשר גם להתחשב בבעלי חיים וגם להשיג את התוצאות הרצויות. כעת השאיפה היא להמשיך ולהתחשב בצרכים של בעלי החיים גם בעתיד

תגובות

  1. הדברה ירוקה היא ההדברה הכי טובה היום על מנת לשמור על הסביבה שלנו.
    לדעתי, בגלל שחומרי הדברה ירוקים עולים יותר, והדברה ירוקה הינה יקרה יותר המדינה צריכה לתת מענקים למדבירים אשר עובדים רק עם חומרי הדברה ירוקים. כמו כן לתת סבסוד להדברה ירוקה על מנת לגרום ליותר ויותר אנשים לעבור להדברה ירוקה.
    השימוש בחומרים כימיים להדברה מזיק מאוד לסביבה, החומרים הללו הם בעלי שארתיות גבוהה בסביבה ואינם נעלמים למשך זמן רב.
    הם יכולים להגיע למאגרי מים ואז דרוש ניקיון מאגרי מים מקצועי על מנת להיפטר מחומרים הללו.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ריסוס לדירה במרכז

איך נראה טרמיט מכונף?

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?