ג'וקים - אילו סוגים קיימים בישראל

אנו קוראים להם ג'וקים אך למעשה זה לא השם שלהם. קוראים להם תיקנים, אך גם כאן החלוקה לא נגמרת שכן יש כמה סוגים בישראל ובעולם יש יותר מה שנדמה לכם. למזלנו רק חלק מהם עשו עלייה ונמצאים בארץ, כאשר גם הם יכולים למרר את חיינו. אלו סוגים שלהם קיימים?


להכיר את האויב

אף אחד לא אוהב גוקים ומי שיגיד לכם שאין לו בעיה איתם משקר, כי בסוף כשהגוק יופיע בביתו הוא לבטח לא יציע לו קפה אלא את הכפכף, ישר לראש. ככה זה, הם מגעילים ומבחילים והם יכולים לסכן את איכות החיים שלנו, את המזון שלנו ואת התברואה. אם הם עפים זה בכלל מפחיד, כאשר חלק מהם גם יופיעו עם תיק. התיק הזה לא נועד לשופינג, אלא כדי להגביר את ההתנחלות בבית שלכם על ידי הטלת הביצים שנמצאות בו. בקיצור, תיפטרו מהם לפני שיהיה מאוחר מידי, והשלב הראשון הוא להכיר את הגוקים ואת הסוגים השונים שלהם.

סוגי הגוקים הנפוצים בישראל

·         התיקן האמריקאי אינו ידיד גדול של הישראלים כמו ארצות הברית. הוא מזיק מאוד, הוא חום וגדול ויש לו גוון בהיר על החזה. יש לו זוג מחושים ארוכים מאוד והוא בעלת יכולת תעופה משובחת ממש כמו חברינו האמריקאים. הוא ניזון גם מהחי וגם מהצומח והוא יסתתר לרוב בצינורות הביוב ובמטבח כדי לתור אחרי מזון.
·         תיקן הפסים הוא תיקן שקל לזהות בגלל שיש לו פסים לרוחב החזה. טוב, לא כל כך קל לזהות תוך כדי שצועקים והולכים אחורה אך הוא יחסית צר ולכן הוא גורם לפאניקה פחותה. הוא לרוב יתמקח במקומות מעופשים, היכן שיש טחב. הוא ניזון מהחי ומהצומח.
·         תיקן מזרחי לא הגיע מתימן או מעיראק, הוא היה פה עוד לפני שהיהודים הגיעו. הוא מגיע לגודל של מעל 2.5 סנטימטרים, יש לו כנפיים קטנות יחסית והוא פועל בעיקר בלילה. הוא אוהב להתרבות בעיקר בקרבת האשפה והוא יפקוד את ביתכם בעיקר כדי לחפש מזון ומים. הוא יתנחל בביתכם בצורה חלקית כי הוא ימשיך לבנות את ביתו באשפה, היכן שהוא מרגיש מוגן.


from hakotel-blog.tumblr – Feed



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ריסוס לדירה במרכז

איך נראה טרמיט מכונף?

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?