איך נראה טרמיט מכונף?

?איך נראה טרמיט מכונף

טרמיט מכונף אולי נשמע לכם כמו עוד חרק שיכול להזיק מעט לאיכות החיים שלכם, בעיקר בפאניקה שהוא יוצר כמו תיקנים, אך המדובר בחרק הרבה ויתר קשה. מדובר באחד החרקים שיכולים לגרור נזק משמעותי לבית שלכם באופן פיזי על ידי כרסום חלקי עץ. זה הזמן להבין כמה פרטים על טרמיט זה.

הכירו את הטרמיט המכונף

הטרמיט המכונף הוא אחד החרקים הכי מבחילים שתראו. הטרמיט הזה לא דומה לטרמיטים אחרים, אולי גם לא דומה לטרמיט המוכר ביותר שמגיע בצבע חום אדמדם ויש לו ישבן יחסית גדול ביחס לגוף. טרמיט מכונף יהיה דק יותר והוא יכול להיות קטן מאוד עד גודל של סנטימטר בודד. הרוחב שלו דק מאוד ביחס לאורכו ויכול להיות ברוחב של מספר מילימטרים בודדים. הטרמיט המכונף נקרא כך הודות לכנפיים שנמצאות בגבו, כנפיים ארוכות יחסית שעמן הוא יכול להתעופף לכל מקום. כמובן שהכנפיים לא מסייעות לא בכרסום הרהיטים והן נועדו רק לספק לו מעבר ממקום למקום אך בשלב מסוים בחייו הוא ישיל אותם ואז יתחיל לכרסם.

כיצד נזהה שיש טרמיטים בבית?

  • אחרי שהבנו מהם טרמיטים מכונפים יש צורך לדעת כיצד לזהות את נוכחותם בבית. זיהוי הבעיה היא השלב הראשון בטיפול בה ואת הטרמיטים המכונפים אפשר לזהות על ידי התעלות שהם מכרסמים. טרמיטים מכונפים יכולים לכרסם את התעלות תוך כדי פילוס דרכם אל הצד השני, כאשר תעלות אלו אמנם יהיו דקות יחסית אך יכולות להגיע לאורך מרשים.

  • אפשר לזהות את הכרסום די בקלות כאשר מסתכלים בבירור על חלק העץ, כי ניתן להבין כי הוא אינו שלם. עם זאת במבט חטוף קשה לראות חלק מהתעלות מה שמוביל לדרדור של המצב. אם שמים לב לרעשים באותו חלק עץ בעת הכרסום אפשר לשמוע את רעש הכרסום ואם יתמזל מזלכם גם לראות את הטרמיטים מה שישים קץ לסימני השאלה.

  • אחת הדרכים הכי קלות לזיהוי נוכחותו של טרמיט מכונף בבית שלכם הוא על ידי זיהוי הכנפיים שהוא משיל. כמו שכבר הוזכר בפסקה הראשונה טרמיט מכונף באיזה שהוא שלב בחייו ישיל את הכנפיים שלו ואז הוא יתחיל לכרסם את העץ. בשלב זה אפשר לזהות את הכנפיים שהוא השיל וזה יהיה סימן זיהוי מובהק לכך שהוא נוכח במקום.

אם יש אחד — יש כנראה רבים

אם מצאתם טרמיט מכונף אחד סביר להניח שיש עוד רבים כמוהו על העצים או כבר מתחת לאדמה, במקרה האחרון הם כנראה כבר החלו במלאכת הכרסום. התעלות שהם יוצרים יכולות להיות מסוכנות מאוד אך חשוב לזכור כי ככל שהפרטים יהיו רבים יותר בקהילת הטרמיטים שגדלה אצלכם בבית מתחת לאף, או יותר נכון מתחת לאדמה, הסכנות יהיו גדולות יותר. לכן חשוב לזכור כי גם אם מצאתם זוג כנפיים זה לא אומר שיש רק טרמיט אחד, כי כנראה יש עוד כמה מפוזרות ברחבי הבית ובכל מקרה הטרמיט הזה כנראה לא נמצא לבדו.

חשוב להדביר אותו כמה שיותר מהר

ברגע שמצאתם את הטרמיט המכונף או כל סימן שמעיד על נוכחותו, אתם חייבים לטפל בבעיה כמה שיותר מהר. בניגוד לחרקים אחרים שאפשר להדביר בכל מיני שיטות שחלקן יהיו טבעיות או ביולוגיות, הדברת טרמיטים מכונפים חייבת להיות כימית ומחייבת גם עבודה הרבה יותר יסודית של המדביר. יש צורך לקדוח באדמה כדי להגיע אל התעלות של הטרמיטים ולהדביר אותם משם, ולנסות ליצור חסימה מגבולות הבית שלכם כל שלא יוכלו לעבור. עם כל יום שעובר הנזק שנוצר לרהיטים או לגינה שלכם יכול להיות גדול יותר.

from medium.com/@hakottel – Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?

ריסוס לדירה במרכז