הדברת תיקנים שאינה מזיקה לסביבה

הדברת מזיקים היא אחת הפעולות החשובות ביותר כדי לשמור על רמת חיים גבוהה, אך לא מעט פעמים שמענו על טרגדיות שקרו בגלל חומרי ההדברה שגרמו להרעלה של פעוטות ותינוקות. האם יש הדברה שלא כלולים בה רעלנים? האם יש כזה דבר הדברת חרקים ידידותית לסביבה?

הכירו את ההדברה הירוקה

רוב ההדברות שמתבצעות ברחבי העולם הם הדברות כימיות, כלומר הדברות שבמהלכן המדביר המקצועי משתמש בחומרי הדברה כימיים כדי למגר את אוכלוסיית החרקים שבמקום. חומרי ההדברה הכימיים טמועים במקומות שרוססו וכך למעשה המקום מוגן לטווח הארוך. עם זאת, יש צרה שגם ילדים, תינוקות וגם חיות מחמד ילקקו או יגעו במקומות האלו ויורעלו בעצמם, מה שקרה מספר רב של פעמים בהיסטוריה. בהדברה ירוקה משתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה, חומרי הדברה אורגניים שלא יעשו נזק. עם זאת, האם יש אפשרות לא להרוג את המזיקים?



הדברת תיקנים באמצעות ג'ל

הדברה ירוקה היא שם כולל למגוון רחב של שיטות ידידותיות לסביבה כאשר לא משתמשים בהן ברעלנים מסוכנים. גם הדברת תיקנים יכולה להיות ירוקה כאשר שימוש בחומרי הדברה אורגניים הם אינו היחידים שעונים להגדרה זו, כאשר אחת מהשיטות הנפוצות ביותר בימינו היא דווקא שימוש בג'ל. שיטה זו ידידותית מאוד לסביבה כי היא לא פוגעת באף אחד מהאורגניזמים אחרים אלא אך ורק בתיקנים. בשיטה זו מורחים ג'ל במקומות אסטרטגיים בבית, מקומות בהם נצפו תיקנים או שסביר שיגיעו אליהם, והג'ל שמורכב מחומר פיפרוניל מושך אותם כפיתיון וגורם להם להידבק.

איך אפשר להימנע מנזקי ההדברה?

שיטת הדברת תיקנים בג'ל יכולה להיות מעולה באופן נקודתי בלבד. אם מדובר באוכלוסיית תיקנים גדולה במיוחד, יש צורך להזמין מדביר מקצועי שיפתור את הבעיה. כדי לשלב בין ההדברה הכימית של המדביר ובין הבטיחות שלכם ואי הנזק שאתם רוצים לגרום לסביבה, פשוט תבחרו את המדביר הנכון. יש מדבירים מקצועיים ומנוסים מאוד בשוק ההדברות ואם תבצעו סקר שוק מעמיק ותתרשמו מכל מדביר שפועל באזור מגורכם ומומלץ ברשת באופן אישי, בסופו של דבר תקבלו הדברה שתהיה גם יעילה וגם בטוחה.


from hakotel-blog.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ריסוס לדירה במרכז

איך נראה טרמיט מכונף?

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?