הדברת מזיקים בדשא

החרקים יכולים להרוס את הדשא

אם יש לכם בבית דשא ככל הנראה אתם משקיעים בו באופן יום יומי או לפחו שבועי. אין באמת פתרון אחר הרי אם יש לכם דשא אתם חייבים להשקיע בו כי אם לא הוא פשוט יהפוך להיות צהוב או יקריח. יכול להיות שמה שיפגע בדשא שלכם הוא דווקא גורם לא צפוי, שלא קשור להשקעה שלכם: המזיקים. יש מזיקים רבים שיכולים לאכול את הדשא שלכם עד כדי כך שאחרי כמה שבועות כבר תבינו שהוא הרוס לגמרי. מצב כזה יכול להוריד לטמיון את כל ההשקעה שהשקעתם בדשא והנזק שלכם יהיה גם של זמן, גם אסתטי וכמובן נזק כספי על מה שהשקעתם ועל מה שתצטרכו להשקיע לשיקומו.

פגיעה קשה באיכות החיים

מעבר לכך שהמזיקים שיהיו לכם בדשא, החל מכנימות שיכרסמו אותו ועד נמלים או תיקנים, מדובר על פגיעה אסתטית חמורה וכזו שתחריב את איכות החיים שלכם. פתאום לשבת על הדשא בגינה לא תיראה לכם חוויה טובה ומהנה, אתם רק תרצו לחזור חזרה לסלון כדי שלא יזחלו מסביבכם כל מיני חרקים. כשהילדים שלכם לא יוכלו לשחק על דשא כי הם ייבהלו מהתיקנים תבינו שאיכות החיים שלכם נפגעה קשות. עוד לא דיברנו על המקרה הכי גרוע – המזיקים הללו יכולים להיכנס בסופו של דבר לבית שלכם. אולי הם בחוץ עכשיו אך בהמשך הם יתקרבו אל הבית שלכם ואז הבעיה כבר תהיה עצומה.

האם ההדברה תלויה בסוג המזיקים?

הדברה ירוקה לדשא יכולה לפתור את הבעיה. אפשר להדביר גם מדשאות, גם ערוגות וגם פרחים וכיום יש שיטות רבות שמתאימות לכל מצב. ההדברה תלויה במספר רב של גורמים אך בראש ובראשונה בסוג המזיקים. יש הדברות שיתאימו לטרמיטים, יש הדברות לנמלים, יש הדברות לעכברים ויש כמובן גם שיטות הדברה לתיקנים. אפשר להשתמש בכמה שיטות ביחד אם הן לא סותרות זו את זו. ההדברה יכולה להתבצע על ידי ריסוס אך לרוב מפזרים חומרים מסוימים על הדשא. החומרים הללו יתפרקו כאשר תשטפו את הדשא וכך למעשה הם ייטמעו באדמה ויביאו למיגור של כל המזיקים שבו.

האם אפשר להדביר את הדשא לבדכם?

אפשר לבצע את ההדברה לבד כאשר יש חומרי הדברה ייעודיים לדברת מזיקים לדשא בחנויות שונות. אפשר למצוא את החומרים הללו בסופרים ואפשר למצוא אותם גם בחנויות לכלי בית או חנויות הדברה ייעודיות, למרות שכאלו אין הרבה. את ההדברה אפשר לבצע לפי ההוראות בצורה די פשוטה אך חשוב מאוד לגלות משמעת עצמית ולא להגזים. אם תפזרו כמות גולה מידי של חומרי הדברה יש סיכוי שרק תפגעו בדשא בטווח הארוך. כמו כן חשוב לזכור לעמוד בכל כללי הבטיחות כי בסופו של דבר ההדברה יכולה להיות מסוכנת לחיות המחמד שלכם ובעיקר לילדים שלכם.

מתי כדאי לקרוא למדביר מקצועי?

הדברה מקצועית תהיה יעילה בעיקר כאשר אתם לא מצליחים למגר את אוכלוסיית המזיקים. יכול להיות שההדברה העצמאית שביצעתם לא משפרת את המצב ובמקרה כזה לא כדאי לכם להמתין זמן רב ולנסות שוב ושוב אלא פשוט להתייעץ עם המדביר. יכול להיות שהוא יעזור לכם בטלפון בלי לדרוש מכם מחיר כי אולי אתם עושים משהו לא טוב עם חומר ההדברה שקניתם אך יכול גם להיות שהוא יסביר לכם כיצד הוא הולך לבצע אותה בצורה שונה כך שהיא תהיה יעילה. חשוב לזכור שלא כל אוכלוסיית מזיקים אפשר להדביר באמצעים עצמאיים כמו למשל הדברת טרמיטים שהיא קשה וארוכה.

כמה עולה הדברת מזיקים בדשא?

הדברת מזיקים בדשא יכולה לעלות החל מ-300 שקלים ועד 1000 שקלים בממוצע. המחיר תלוי מאוד בסוג המזיקים שיש וכמובן בשטח שיש להדביר. אם מדובר על הדברה של עכברים אז יש צורך להניח פיתיונות או מלכודות ואז אתם יכולים לבצע אותה לבד, בעלות שתסתכם ב-300 עד 400 שקלים לצורך דוגמה.


from hakotel-blog.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?

איך נראה טרמיט מכונף?

ריסוס לדירה במרכז