פשפש המיטה איך מטפלים?

פשפש המיטה הוא מזיק קטן מאוד אך עושה בעיות גדולות. פשפש המיטה יכול להיות כה בעייתי עד כי לא תרצו להיכנס למיטה ולישון כי תחששו מעקיצות, מגירודים ואפילו מדימומים. הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת לגביו, בעיקר לגבי דרך ההתמודדות עמו.

עדיף להימנע מהבעיה מראש

תמיד תזכרו שלא משנה עד כמה הדברת מזיקים יכולה להיות פשוטה ויעילה, מניעה יכולה להיות יעילה הרבה יותר. כשמונעים ממזיק מסוים להיכנס אל הבית שלכם אפשר ליהנות מחיים הרבה יותר איכותיים ובלי דאגות, ובעיקר גם בלי עלויות נוספות למשק הבית בדמות הדברה כל כמה שנים. כאשר נמנעים מהבעיה מראש הרבה יותר קל לטל בה גם כאשר היא מגיעה כי היקף הבעיה הרבה יותר נמוך. כיצד נימנע מפשפש המיטה? הוא מגיע בדרך כלל ממוצרים חיצוניים לבית ולא על ידי בני אדם או חיות ולכן יש לשקול היטב מה מכניסים הביתה, ומומלץ גם לנקות כל פריט חדש שנכנס אליו.

אל תטפלו בגורמים לא קשורים

אחרי שהבנתם שאתם סובלים מפשפש המיטה איך מטפלים תהיה השאלה הראשונה שלכם. חשוב שתדעו שלפני שאתם מדברים על האופן שבו מטפלים בפשפש המיטה צריך להבין מה לא צריך לעשות. הרבה אנשים חושבים שאם הם יבצעו כל מיני פעולות הם ישפרו את המצב בחדר השינה שלהם אך למעשה אין לכך כל השפעה. למשל, אם תוציאו את בעלי החיים מחדר השינה ואולי אפילו מחוץ לבית זה לא יפתור דבר כי פשפש המיטה לא מתנייד בעזרתם. אם תחליפו מצעים זה לא באמת יעזור כי פשפשי המיטה נמצאים לרוב על בסיס המיטה וחלקי העץ שלה ולא רק במזרון, וכן הלאה.

תכבסו את המצעים ותייבשו אותם

כדי לטפל בפשפש המיטה יש צורך לכבס את המצעים. אולי זה יעזור ואולי לא אך בסופו של דבר המצעים יכולים להיות אחד הגורמים לבעיה. אמנם כפי שאמרנו פשפש המיטה בדרך כלל לא יתחבא בסדינים או במצעים אלא במזרון, שאותו אי אפשר לכבס אלא רק לנקות כשהוא נשאר במקומו, אך בכל את זו אחת מהפעולות שיכולות לסייע בעיקר מיד עם הופעת הסימנים הראשונים. חשוב לייבש את המצעים לאחר מכן, כאשר הייבוש, יחד עם כיבוס בהרתחה, יכולים להרוג את הפשפשים הכי קטנים שיש. כך תשיגו את התוצאה הטובה ביותר שיש.

שימוש במכונת קיטור מתקדמת

שימוש במכונות קיטור יכולות לשפר משמעותית את ניקוי המזרון והמיטה ולא סתם משתמשים בהם באופן קבוע לטיפול בפשפשי המיטה. טיפול בפשפשי המיטה יכול להיות הרבה יותר יעיל אם מדובר במכשיר קיטור ייעודי לכך ולא במכשיר קיטור רגיל שאמור לנקות כל מיני חלקים או משטחים אחרים. מכונת קיטור יכולה להגיע לטמפ' גבוהה מאוד והיא למעשה מכסה כל שטח במיטה. כך אפשר לנקות את המיטה ביסודיות ובסופו של הפשפשים ייעלמו. יש להשתמש במכונת הקיטור בצורה נבונה וכדאי שמדביר מקצועי יבצע את זה ולא אתם.

ריסוס הבית ושטיפת צעצועים

אחרי שהמיטה עברה ניקוי בקיטור יש צורך להשלים את המלאכה. יכול להיות שהפשפשים נמצאים כבר על הרצפה, אולי הם פלשו למקומות אחרים בבית ואולי הם פשוט נסו על נפשם מיד כאשר הם הרגישו את הקיטור. הדברת הרצפה תמגר אותם באופן סופי אך חשוב לזכור שכאן כבר מדובר על שימוש בחומרי הדברה כימיים מה שלמעשה מספקים גם לא מעט חסרונות. יש להיזהר עם הריסוס, להתרחק מהבית למשך 24 שעות לפחות וכמובן להרחיק כל חפץ ורהיט שניתן להרחיק.,


from hakotel-blog.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ריסוס לדירה במרכז

איך נראה טרמיט מכונף?

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?