הדברת יתושים אפקטיבית

היעילות של פעולות הדברה נמדדת בתוצאות, אבל יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר אותה. במאמר הבא נתמקד באופן שבו ניתן להרחיק יתושים מאזורי מגורים ומסחר ונסביר מה ההבדל בין שיטות ההדברה הקיימות
יתושים פוגעים באיכות החיים של גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ולעיתים הם אפילו מביאים איתם מחלות. כתוצאה מכך, מה שכדאי לעשות הוא להדביר את היתושים אחת לתקופה מסוימת ולדאוג להרחיק אותם מאזור המגורים. בנוסף, חשוב לדאוג להדברה של שטחי חקלאות ותעשייה וגם לפעולות מאסיביות יותר של הרחקת יתושים ממרחבים ציבוריים בעיר. 
הבעיה היא שלא כל פעולות ההדברה משיגות את התוצאות הרצויות. קודם כל, יש כמויות אדירות של יתושים ולהקות שלמות שמגיעות לישראל ומתרבות במהירות לאורך ימי הקיץ. היות ומדובר על מדינה חמה עם אקלים לח וים תיכוני, פעולות ההדברה חייבות להיות כמה שיותר אפקטיביות. השאלה היא כיצד מבצעים הדברה כזו ומה ניתן לעשות כדי להגביר את היעילות שלה.

טיפים להגברת היעילות של הדברת יתושים

הנה כמה שיטות שמוכיחות את עצמן ויכולות גם לעזור בהגברת היעילות של פעולות שמטרתן הדברת יתושים:
א. שימוש בחומרי הדברה מתאימים – הסוד של הדברה אפקטיבית הוא שימוש בחומרים מתאימים. יש אמנם מגוון רחב של חומרי הדברה, אך לא כולם מבצעים את אותה פעולה וההבדלים ביניהם גדולים מכפי שנהוג לחשוב. הפתרון הוא להשתמש מלכתחילה בחומרי הדברה שנבחרים בקפידה וכמובן לוודא שהם מתאימים לסוג היתושים שאותם רוצים להרחיק ולהשמיד.
ב. שמירה על עקביות – בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מספיק לבצע הדברה תקופתית בלבד. יש צורך לשמור על עקביות ולשלב פעולות שונות של הדברת יתושים תוך כדי השנה ולכל אורך הקיץ והחורף. בעזרת שמירה על עקביות ניתן לא רק להרחיק ולהשמיד את היתושים שפוגעים באיכות החיים, אלא גם לחסל את מקומות המרבץ והמחיה שלהם.
ג. שילוב בין הדברה ביולוגית וכימית – הדברה כימית שמבוססת על ריסוס מסוגלת להרחיק ולהשמיד כמויות גדולות של יתושים בתוך זמן קצר. לעומתה, הדברה ביולוגית שבה נעזרים במערכת האקולוגית על מנת למנוע מיתושים להתרבות יכולה להיות אפקטיבית בטווח הארוך. כתוצאה מכך, מה שרוב אנשי המקצוע מעדיפים לעשות בשביל הדברת יתושים אפקטיבית זה לשלב בין השיטות. השילוב בין הדברה ביולוגית וכימית עולה בקנה אחד עם הניסיון להתמודד עם יתושים והוא גם יעיל באזורים שונים בארץ.

הדברה תוך התחשבות בתנאי המחיה

התנאים להופעת יתושים עשויים להשתנות והם נקבעים לפי תנאי המחיה. בעוד באזור הצפון למשל הטמפרטורות בחורף יורדות והלחות נעלמת, באזור הדרום יש יובש ובאזור המרכז קיימים המון מאגרי מים שמעודדים את היתושים להתפתח. בסופו של דבר, השאיפה היא להדביר את היתושים בצורה יעילה בכל מקום שבו הם נמצאים ולכן יש להתחשב בתנאי המחיה שלהם. 
כמו כן, יש משמעות לרמת המקצועיות של המדבירים. מי שמזמין מדביר מקצועי יכול להבטיח בוודאות גבוהה יותר את היעילות של הדברה, לעומת מי שמנסה לחסוך ומגלה שכל מה שזול עולה בסוף ביוקר. תמיד כדאי לבחור אנשי מקצוע עם ניסיון בהדברה כזו ואפשר לפגוש אותם לצורך התייעצות. 
בשורה התחתונה, הדברת יתושים אפקטיבית היא תוצאה שצריך לשאוף אליה גם בבתים פרטיים וגם במרחב הציבורי. רק בעזרת הדברה יעילה אפשר להרחיק את היתושים ולמנוע מהם לפגוע באיכות החיים או לפזר מחלות. אם באותה הזדמנות מנצלים את החומרים החדשים של ההדברה ומשתמשים בה בצורה מקצועית, אין סיבה שהתוצאות לא יהיו יעילות.


from hakotel-blog.tumblr – Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדברה ירוקה - יש דבר כזה?

איך נראה טרמיט מכונף?

ריסוס לדירה במרכז